22 abril 2025
Categoria/es: General

TESTAMENT ESPIRITUAL DEL SANT PARE FRANCESC

Miserando atque Eligendo

En el Nom de la Santíssima Trinitat. Amén.

Sento que s’acosta l’ocàs de la meva vida terrenal, i amb viva esperança en la Vida Eterna, desitjo expressar la meva voluntat testamentària només pel que fa al lloc de la meva sepultura.

La meva vida i el meu ministeri sacerdotal i episcopal els he confiat sempre a la Mare de Nostre Senyor, Maria Santíssima. Per tant, demano que les meves restes mortals descansin esperant el dia de la resurrecció a la Basílica Papal de Santa Maria la Major.

Desitjo que el meu darrer viatge terrenal acabi en aquest antiquíssim santuari marià, al que acudia en oració a l’inici i al final de cada Viatge Apostòlic, per encomanar confiadament les meves intencions a la Mare Immaculada i agrair-li la seva cura dòcil i maternal.

Demano que es prepari el meu sepulcre al nínxol de la nau lateral entre la Capella Paulina (Capella de la Salus Populi Romani) i la Capella Sforza de l’esmentada Basílica Papal, com s’indica a l’annex adjunt.

El sepulcre ha d’estar a terra; senzill, sense decoració particular i amb l’única inscripció: Franciscus.

Les despeses per a la preparació del meu enterrament seran cobertes per la suma del benefactor que he disposat, que serà transferida a la Basílica Papal de Santa Maria la Major i per a la que he encarregat les instruccions oportunes a l’Arquebisbe Rolandes Makrickas, Comissari Extraordinari del Capítol Liberià.

Que el Senyor doni una merescuda recompensa als qui m’han estimat i continuaran resant per mi. El patiment que es va fer present a la darrera part de la meva vida el vaig oferir al Senyor per la pau mundial i la fraternitat entre els pobles.

Santa Marta, 29 de juny de 2022

TESTAMENTO ESPIRITUAL DEL SANTO PADRE FRANCISCO

Miserando atque Eligendo

En el Nombre de la Santísima Trinidad. Amén.

Sintiendo que se acerca el ocaso de mi vida terrena, y con viva esperanza en la Vida Eterna, deseo expresar mi voluntad testamentaria sólo en cuanto al lugar de mi sepultura.

Mi vida y mi ministerio sacerdotal y episcopal los he confiado siempre a la Madre de Nuestro Señor, María Santísima. Por tanto, pido que mis restos mortales descansen esperando el día de la resurrección en la Basílica Papal de Santa María la Mayor.

Deseo que mi último viaje terrenal termine en este antiquísimo santuario mariano, al que acudía en oración al inicio y al final de cada Viaje Apostólico, para encomendar confiadamente mis intenciones a la Madre Inmaculada y agradecerle sus dóciles y maternales cuidados.

Pido que se prepare mi sepulcro en el nicho de la nave lateral entre la Capilla Paulina (Capilla de la Salus Populi Romani) y la Capilla Sforza de la citada Basílica Papal, como se indica en el anexo adjunto.

El sepulcro debe estar en la tierra; sencillo, sin decoración particular y con la única inscripción: Franciscus.

Los gastos para la preparación de mi entierro serán cubiertos por la suma del benefactor que he dispuesto, que será transferida a la Basílica Papal de Santa María la Mayor y para la cual he encargado las oportunas instrucciones al Arzobispo Rolandas Makrickas, Comisario Extraordinario del Capítulo Liberiano.

Que el Señor dé una merecida recompensa a quienes me han amado y seguirán rezando por mí. El sufrimiento que se hizo presente en la última parte de mi vida lo ofrecí al Señor por la paz mundial y la fraternidad entre los pueblos.

Santa Marta, 29 de junio de 2022

Compartir
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn