Unitat Pastoral El Carme - Sant Joan

PEREGRINACIÓ – VIATGE: ÀVILA – CUENCA

Parròquia de la Mare de Déu del Carme
Dies 11,12 i 13 de setembre, 2015

Un any més, aprofitant les festes de la Diada, un grup de 55 persones hem sortit per viure un experiència comunitària per alguna ciutat no molt llunyana. Aquest any han estat la ciutats d’Àvila- per a guanyar el Jubileu Teresià i la ciutat de Cuenca, que com a grup parroquial encara no la havíem visitat en cap ocasió. El nostre recorregut a estat el següent:

Divendres 11: A les 7:04 varem sortir amb AVE direcció a Madrid. Dues hores de viatge i arribada a Madrid – Atocha, on ja ens esperava l´autocar per fer la ruta programada pels tres dies. A les 10:30 aproximadament arribàvem a Àvila. La primera visita va ser al Monestir de l’Encarnació. Varem tenir el primer contacte amb la vida i obra de Sta. Teresa, “in situ”, a través de les explicacions del Pare David, carmelità, que ens va acompanyar també a la Casa de Teresa. Allí es va celebrar la missa concelebrada per mossèn Joan. Després de dinar, vàrem visitar el Monestir de San Josep, primera Fundació de Santa Teresa.

Per la tarda, ruta cap a Cuenca, ciutat patrimoni de la Humanitat. Arribàrem cap al tard, trobant la ciutat en plena celebració de festes medievals. L’allotjament el teníem reservat a la Residència del Seminari Conciliar de San Julián, molt a prop de plaça Major, centre de les festes i essent el monument fonamental la Catedral.

Dissabte 12: Dia totalment dedicat a l´estada a Cuenca. Vàrem assistir a la missa conventual a la Catedral i desprès el canonge que presidir l’Eucaristia ens acompanyà en la visita “guiada” del monument. La resta del matí, temps lliure per passejar per la plaça Major i voltants i fruir de l’ambient festiu que hi havia i també en decidirem a pujar a la parta alta de la ciutat o el Castell, des de on es divisa un paisatge bellíssim.

Per la tarda, és va fer la visita a la Ciutat Encantada, a 29 Km. de Cuenca. Es tracta de un paratge extraordinari i de fenomen geològic de figures de pedra gegantines esculpides pels corrents de l’aigua al llarg dels temps. De tornada a Cuenca, vàrem encara tenir temps de veure la gran desfilada medieval representant els exèrcits sarrains i castellans.

Per la nit, varem sortir a admirar la il·luminació de tot el paratge rocós que envolta Cuenca que juntament amb les “casas colgantes” ofereix un espectacle bellíssim i al mateix temps fantasmagòric.

Diumenge 13: A les 8:30 sortida cap a Segòbriga. Un parc arqueològic amb jaciments romans del sègle I a.C. Al centre de interpretació se’ns va oferir, abans de la visita, una projecció explicativa dels jaciments. Desprès, varem fer ruta cap el Monestir i fortalesa de Uclés ( s. XIII), que va ser el centre on es va formar de l’Ordre de Santiago. Desprès d’una ascensió a peu un xic dura ens vàrem topar amb una façana, la principal, extraordinària. El visitant es troba amb una edificació impressionant que ben bé se li escau el nom popular de “petit Escorial de la Mancha”, per la seva similitud en l’estructura. Una vegada oïda la missa dominical, celebrada per mossèn Joan en una capella lateral del gran patí porticat, vàrem passar al refectori on se’ns va servir un àpat abundós i de qualitat, com ens han servit al llarg d´aquests tres dies del viatge. Després del dinar, continuàrem el viatge cap a Madrid per emprendre el viatge de tornada amb l´AVE de les 19:30h.

Ha estat aquest un viatge molt aprofitat i interessant on ha regnat una molt bona companyonia del grup.

Agraïm a la Parròquia del Carme i molt especialment el seu rector mossèn Joan Mora per haver organitzat aquest viatge. Moltes gràcies i fins la propera sortida.